Ielogoties ar Facebook pasi
Strēlnieks clock Šodien ir 11. Decembris 23:08:14


Kleoo monētas Kleoo monētas Apmeklētāji online Apmeklētāji online Jubilāres!!! Jubilāres!!!
Kleoo E-VEIKALS

FORUMS BLOGS
LAT   RUS

Meklēšana
Neizlasītās tēmas

Komentāri[1] Apmeklētāju kopā[3102]

Kā pamodināt bērnu.

Brīvdienas ir beigušās, un mums atkal no rītiem agri jāceļas un jāsteidzas uz darbu, bet bērniem uz bērnudārzu vai skolu. Bet kā negribas! Ja pieaugušo no gultas izrauj burvju vārdiņš „vajag”, tad uz miegainu bērnu neiedarbosies nekas. Vai tomēr ir kāds līdzeklis, kas atvieglo pamošanās procesu no miegainības līdz možai darbībai? Kleoo.lv dos jums dažus padomus, kas palīdzēs jūsu bērnam viegli pamosties un būt možam visas dienas garumā.

Dienas režīms.

Tas, kas no rīta agri cēlies, vakarā iet agri gulēt. Cilvēki kopumā labvēlīgi reaģē uz režīmu. Organismam, kas iemācīts aizmigt un pamosties vienā un tajā pašā laikā, viegli pāriet no viena stāvokļa otrā.
Īpaši svarīgi bērniem, kas ilgi mostas no rītiem, sekot režīmam. Ideāls variants, ja izstrādāto grafiku nemaināt arī brīvdienu un atvaļinājuma laikā.
Bet, ja jūs tomēr pārkāpjat režīmu, tad atgriezties pie ierastā nevajag strauji: šodien aizgājāt gulēt 11 vakarā un piecēlāties 11 no rīta, bet rīt jau 7 jāceļas uz skolu. Pārejiet uz ierasto darba režīmu jau laikus, pakāpeniski, vairāku atlikušā atvaļinājuma dienu laikā.
Vēl kāda nianse - kopējais dienas režīms – darba un atpūtas laiks, bērniem rotaļu laiks, laiks, kas pavadīts svaigā gaisā vai pie televizora, gaisa svaigums istabā un ēdienkarte – ietekmē normālu miegu un celšanās procesu.
Neaizmirstiet savam rīta grafikam pievienot pietiekami laika mierīgam, bez steigas pamošanās procesam. Daudziem bērniem, lai viņi būtu moži, nepietiek vienkārši pamosties, viņiem vajag „iešūpoties”.
Tad uzdāviniet viņiem šo iespēju, pamodinot 20 minūtes agrāk. Nekas tā nebojā visu dienu, kā rīts, kas pavadīts steigā, stresā un strīdos. Ar to pašu mērķi visu nepieciešamo no rīta – somu, apģērbu, rotaļlietas – labāk jau sagatavot vakarā.
Turklāt, tas disciplinē bērnu – vakarā viņš var sagatavoties pats, iemācoties būt patstāvīgs, jo rīta steigā jums labāk visu izdarīt pašai. Vēlaties, lai jūsu bērnam būtu mierīga nakts – nepārbarojiet bērnu pirms došanās gulēt – ne ar smagu ēdienu, ne saldumiem, neaizraujiet ne ar televizoru, ne elektriskām rotaļlietām.
Viss iepriekš minētais uzbudina nervu sistēmu tā vietā, lai nomierinātu un var veicināt murgus un biežu mošanos nakts laikā.
Multfilmas pirms miega - labi, bet labsirdīga pasaka pirms miega, kuru izlasīs vecāki būs vēl labāk. Vakara lasīšana – lielisks rituāls, kas veicina iemigšanu.
Rituāli - lielisks līdzeklis, lai pamostos. Ja katrs agrais rīts bojā mazuļa garastāvokli, izstrādājiet kādu kopīgu ar bērnu rituālu un sāciet dienu ar to. Tas atvieglos celšanos.
Piemēram, jūs pieceļat mazuli un abi kopā dodieties tīrīt zobus (var sacensties, kas rūpīgāk iztīrīs zobus).
Var izstaipieties pēc noteiktas shēmas – kopā pastiepiet labo kāju, pēc tam kreiso ausi, tad abas rokas uz augšu u.tml. (Celties strauji no gultas, bez pastiepšanās, ir kaitīgi organismam).
Var modināt mazuli ar speciālu dzejoli – kur ietverts prieks un plaukšķināšana (var sacerēt pats vai atrast internetā) – pazīstamas skaņas iedarbinās mošanās programmu.
Ko bērni nemīl? Darīt to, ko negribas un kā mamma rūc „Celies! Celies, cik reizes var teikt! Atkal nokavēsim!” Ko bērni mīl par visu vairāk pasaulē? Spēlēties, protams.
Padarīt celšanos patīkamāku var spēle – galvenais, saprast, kas tieši patīk jūsu mazulim. Kāds ir sajūsmā par to, ka pa viņa vēl aizmigušo ķermenīti rāpo maziņš ezītis (mammas pirksti) vai pakutināšana pierunā „Celies, austiņa. Celies, labās rokas pirkstiņ`. Celies vēderiņ`!”
Vai tas būs ezītis, lācītis vai čūskiņa, kas rāpos pa ķermenīti, tas atkarībā no tā, kas patīk jūsu mazulim?

Tonizējoša masāža.

Ķermeņa spēles – pamošanās – viens no labākajiem variantiem, kā sākt mazuļa dienu. Tie arī nodrošina nepieciešamo ķermeņa kontaktu ar mammu (tēti, vecmāmiņu), viņas maigumu un palīdz „atcerēties” savu ķermeni un modina to, kā arī ir sava veida rīta rosme.
Lai spēle būtu vēl efektīvāka, var pievienot bioloģiski aktīvo punktu masāžu, kas sekmēs gara un ķermeņa možumu, stiprinās imunitāti. Mūsu uzdevums – ne tikai modināt mazuli, bet padarīt viņu aktīvu, jautru, gatavu „dzīvot un radīt” .
Tā, sākumā izvingrinām mazuļa rokas – paberzējam rociņas citu pret citu. Tad pamasējam austiņas – ar savu pirkstu mīkstumiņiem paberzējam ļipiņas un ausu gliemežnīcas maliņu, pēc tam pašu gliemežnīcu.
Tad ķeramies pie sejas masāžas. „Nomazgājam” mazuļa sejiņu ar plaukstām.
Masējam noteiktus punktus ar apļveida kustībām, viegli uzspiežot uz „trešās acs” punkta, mazliet augstāk virs deguna, punktiņus pie uzacu sākumpunkta, punktiņus, kas atrodas tieši pie nāsīm un punktiņu zem apakšlūpas.
Atgriežamies pie pirkstiņiem – izvingrinām katru pirkstiņu, no pirksta gala līdz pamatnei, masējam punktus naga malās.
Tad atliecam mazuļa lielo pirkstu uz sāniem no plaukstas un izvingrinām punktiņu izveidojušās trijstūra vidū, lielā un rādītājpirksta savienojuma vietā. Pēdējais punkts – plaukstas iekšpusē starp delnas kauliņiem starp rādītājpirkstu un trešo pirkstu.
Šī masāža ir laba arī pieaugušajiem. Tāpēc, bērnam pieaugot, var iemācīt viņu pašu veikt šo masāžu un praktizēt kopā no rītiem.
Ja mazulis ir gatavs kustībām no rīta, tad var veikt īsto rīta rosmi mūzikas pavadījumā – labi pastiepties, vairākas reizes noliekties, pietupties, pagriezt ķermeni, izvicināt rokas un kājas.
Pēc tam, kā zinām, seko ūdens procedūras. Rīta duša vai vienkārši noskalošanās – katra vecāka paša izvēle, atkarībā no bērna rūdījuma.
Taču tas, ka duša, tai skaitā kontrasta duša tonizē un modina dvēseli – zināms, laikam, visiem.

Barojošas brokastis.

Laiks brokastot! Daudziem bērniem negribas ēst no rīta. Daudzkārt tas ir saistīts tieši ar to, ka viņi ir sātīgi paēduši vakariņās. Pietiek atvieglot vakariņas, pārnesot to uz agrāku rītu un, lūk, gribas ēst no rītiem!
Brokastis ir ļoti nepieciešamas – tieši tās dod mums enerģiju visai dienai. Tāpēc brokastīm ir jābūt pareizām.
Šajā etapā mēs saskaramies ar nākamo problēmu – starp tiem, kas pieradis ēst no rītiem, un tiem, kas ēd pareizi, piemēram, auzu pārslu putru.
Ir divas izejas – vai iziet uz kompromisu un atļaut ēst bērnam to, ko viņš vēlas, vai izdomāt bērnam pievilcīgus ēdienus no „pareiziem” rīta produktiem.
Starp citu, ir vēl viena izeja – vienoties ar bērnu, ka, piemēram, trīs reizes nedēļā viņš ēd brokastīs to, ko vēlas, bet četras to, kas ir veselīgi, teiksim, putru.
Bet toties ar viņa mīļoto kakao. (Garšīgas brokastis arī ir stimuls mosties).
Kādas būtu bērnam veselīgas, barojošas un tonizējošas brokastis?
- Pilngraudu putra (gatavās brokastis un pārslas pie tādām nepieder). Izmērcējiet graudus vakarā un tad no rīta nebūs tik ilgi jāvāra. Vislabāk bērnam – rīss, griķi, auzas. Var padarīt garšīgāku ar ogām, piedevām (kanēli, vaniļas cukuru), riekstiem, augļiem.
- Omlete, diētiskā variantā – tvaicēta. Var pievienot dārzeņus, zaļumus (ne biežāk, kā 2 reizes nedēļā).
- Piena un banānu kokteilis – sablenderēts vai sakults ar mikseri. Veselīgs, gards un sātīgs dzēriens.
- „Dzīvais” jogurts ar augļiem vai ogām.
- Ēdieni no termiski apstrādāta biezpiena – biezpiena plācenīši, sacepumi, galetes („neapstrādāts” biezpiens domāts vakaram).
- Dārzeņu ēdieni (vārīti, sautēti dārzeņi, izņemot kartupeļus).
- Sviestmaizes ar dārzeņiem, mīksto sieru, olu un graudu maizi (dežūrējošā sviestmaize ar desu tā nav graudu maize ar dārzeņiem).Tā nevar būt par ikrīta brokastīm.
- Sacepumi – putraimu, biezpiena, dārzeņu.
Tā, brokastis paēstas, vajag sakārtot sevi, saģērbties un uz darbu!
Pēdējais, ko gribētos atgādināt – možs rīts lielā mērā ir atkarīgs no atmosfēras ģimenē un attieksmes pret bērnu – silts, saprotošs.
Daudz vieglāk ir pamosties zinot, ka tevi gaida silts vārds un mīļš smaids, nevis kliedzieni. Možu jums katru rītu!

Ielādēja:Lietotājs offline Kleoo
Vidējais vērtējums:
Daudzums


kristjiks
Lietotājs offline sievieteDvīņi
Šī funkcija ir pieejama tikai reģistrētiem lietotājiem!!! Šī funkcija ir pieejama tikai reģistrētiem lietotājiem!!! Šī funkcija ir pieejama tikai reģistrētiem lietotājiem!!! Šī funkcija ir pieejama tikai reģistrētiem lietotājiem!!! (32)
[17.09.2011 - 12:24]
Raksts labs, bet diemžēl tendēts uz to, kā pamodināt VIENU bērnu, bet, ja ģimenē ir divi (vai vairāk), turklāt abi maziņi, tad ar šo ilgo mošanos tā pagrūtāk.  (nose)  Īpaši, ja abi mazie guļ katrs savā istabā. 
Tad- vai mammai vispār ir vērts iet gulēt?  (haha)

Nav nepareizu atbilžu. Ir tikai nepareizie jautājumi!

Lapa: [1]
Pievienot komentāru
Dārgās lasītājas!!!
Lai saņemtu iespēju pievienot savus komentārus tekstiem, forumiem, receptēm, kā arī iegūt pieeju visiem Kleoo rakstiem un forumiem, piedalīties konkursos, vinnēt vērtīgas balvas, draudzēties ar citām Kleoo lasītājām un apmainīties ar jaunumiem privātā sarunā, ka arī izmantot visas Kleoo priekšrocības, Jums jābūt reģistrētam lietotājam. To jūs varat izdarīt ŠEIT.
Ja Jūs jau esat piereģistrēts lietotājs, Jums jāievada savi dati, tam speciāli paredzētā vietā.

Lietotāju galerijas


favorites Pievienot Kleoo.lv favorītos
Taurenaefekts
jautras idejas svētkiem
WDC-0475D 1.70 LVL PD-ORD4-008 10.50 LVL SC-32811 53.70 LVL
Galvenā lapa | Kontakti | Reklāma | Noteikumi | Piereģistrēties

Informācijas izmantošana atļauta citos portālos tikai izmantojot aktīvu saiti www.Kleoo.lv (bez rel=nofollow attributa), tieši pirms vai pēc raksta

© Marki Group, 2006-2017

Mūsu portāls izmanto sīkdatnesVairāk informācijas Piekrist